Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10406
Title: | Junior schoolchildren’s productive activity organization features |
Other Titles: | Особливості організації продуктивної діяльності молодших школярів |
Authors: | Балакірєва, Вікторія Анатоліївна Balakireva, Victoria Anatoliivna |
Keywords: | productive activity junior schoolchildren primary school educational area продуктивна діяльність молодші школярі освітній напрям |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Balakireva V. A. Junior schoolchildren’s productive activity organization features // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. - 2014. - Ariel. Issue №5. - C. 19-25. |
Abstract: | Theoretical bases of junior schoolchildren's productive activity, the content, methods, forms and didactic-methodical means of schoolchildren's productive activity, the ways of their productive activity experience formation as a factor of educational practice humanization are analyzed in the article. The problem of providing such a character of education that will guarantee social balance and mobility to a schoolchild and will promote the embodiment of his/her own knowledge and experience into independent training product and availability to self- development and self-education is extremely topical for the school. One way of solving this problem is to humanize the educational practice, which is aimed to form schoolchildren's experience of productive learning activity. Productive learning confronts to the effectiveness of learning in a traditional informational criteria of the comparisons and patterns. У статті проаналізовано теоретичні основи продуктивної діяльності молодших школярів, зміст, методи, форми та дидактико-методичні засоби виробничої діяльності школярів, шляхи формування досвіду їх виробничої діяльності як чинника гуманізації навчальної практики. Проблема забезпечення такого характеру освіти, який гарантуватиме школяреві соціальну рівновагу та мобільність та сприятиме втіленню його власних знань та досвіду в самостійний навчальний продукт та доступності до саморозвитку та самоосвіти, є надзвичайно актуальною для школа. Одним із шляхів вирішення цієї проблеми є гуманізація освітньої практики, яка спрямована на формування у школярів досвіду продуктивної навчальної діяльності. Продуктивне навчання стикається з ефективністю навчання за традиційними інформаційними критеріями порівнянь та закономірностей. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10406 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Balakireva Victoria Anatoliivna 2014.pdf | 909.13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.